2017-10-05

Konpetentzia Digitalak ere genero-ikuspegia behar.

Duela gutxiko post batean Konpetentzia Digitala zer den aipatzean, neurri haundi batean denek ontzat emango genukeen marko orokorra bildu genuen. 

Arront epe laburrean Internet, IKT eta gailu digitalek gure egunerokotasuna irauli dute. Hezkuntzan, gaur egun, bizitza on bat eraikitzeko hezteak Konpetentzia Digitala garatzea eskatzen du, hortik ere bideratuko baitira gero eta gehiago eremu akademiko-profesionala, harremanak eta eremu pertsonala. 

HEZIBERRIK Hezkuntza-eredu pedagogikoaren markoan  hauxe dio: 
"Oinarrizko hezkuntza amaitzen duen ikasleak konpetentzia digitala eta mediatikoa eduki behar du, hau da, egungo herritarrek eskatzen duten alfabetizazio edo trebakuntza funtzional osoa."

Zertarako hezi nahi dugu, dagoena erreproduzitzeko edo eraldatzeko? galdera interesgarria luzatzen zuten EHUko irakasleak diren Luxan, Imaz eta Gonzalezek (Berria, 2015). Uste dugu oraindik ibilbide luzea egiteke dugula errealitatean jendarte bidezko eta demokratikoagoa lortzeko? Orduan, hauxe hurrengo galdera: zer sustatu beharko luke hezkuntzak hori guztia egiteko? Are gehiago, ze ondorio ekarriko lituzke ikuspegi honek Konpetentzia Digitala lantzeko eran? 

Remedios Zafra IKT, kultura digitala eta generoan aditua denaren ustez, hezkuntzaren ardatz nagusia pertsonen garapen subjektiboa sustatzean datza. Bere proposamen hezitzailea Rosa Luxemburgoren pentsamenduaren gainean eraikitzen du:  
“Sozialki berdinak, jendelegez ezberdinak eta erabat libre garen munduaren alde”.

Zafrarentzat, Internet XX. mendeko bukaeran gertatu zen iraultzarik handiena izan da,baita feminismoa gizadiarentzat ere: emakumeak, Internet egiteke, eraikitzeke lekugisa erabiliz, ziberfeminismoetatik aktibismora iritsiz, gauzak era berri eta anitzetan, - lehen ez bezala-, kontatzen, proposatzen, egiten ari dira eta ikusiarazi egin behar dira. 

Genero-ikuspegia txertatzen ez bada, hau guztia ez da bere gisa etorriko eremu digitaletan zein Konpetentzia Digitalaren garapenean. Izan ere, ikerketek ondorioztatzen dute hori ere genero-estereotipoek baldintzatzen dutela. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina