Berezitasunak alde batera utzita, eremu birtualean presentzialaren isla topatu dezakegu. Gauden mundu hiperkonektatuan gaudela, bistan dago, e-learning, b-learning, m-learning eta abar gehiagora doazela eta horrekin batera prestakuntza formal, ez formal eta informalerako aukerak aunitz aberasten ari zaizkigula.
Eta oraingoan ere, aukera ederrak parez pare ikaskuntza isolatu eta bakarkakoak gainditzeko. Rakel Gamitok (UEU irakaslea) aipatu bezala, gure NIA (PLE) edo Norbere Ikas Alorra burutan hartzean, ikuspegi teknozentrista gainditu eta PERTSONAK ere bistaratzea funtsezko kontua da.
Amaia Perez Orozco, ekonomilari feministak dioen gisa:
Amaia Perez Orozco, ekonomilari feministak dioen gisa:
"... bizitza interdependentea da, nahi ala ez... Bizitzeko oinarrizko baldintzak behar dira, bizitza zaurgarria da. Beraz, bizitzeko modu bakarra pertsona batzuk beste batzuekin bizitzea da, elkarrekin, horregatik diogu elkarren menpekotasuna dugula. Eta ez dadila gaizki ulertu, kontua ez da indibidualismoaren ideala apurtzea interdependentzia eraikitzeko, baizik eta indibidualismoaren ideala apurtu behar dugu, hain zuzen, jarrera horrek ukatu egiten duelako interdependentzia daukagula.·
Aurreko guztia kontuan hartzeaz gain, bere ustez guztiok norberaren autonomia garatzeak sekulako garrantzia du patriarkalak diren indibidualismoa eta buru askitasuna gainditzeko.
Izan ere, Castañeda eta Adell adituen aburuz:
Izan ere, Castañeda eta Adell adituen aburuz:
"Ikasten ikasteko konpetentzia sustatzen duten autodeterminaturiko ikasketa (selfdetermined) eta bukle bikoitzekoa (double-loop learning) bizitzan zehar ikasten diharduen edonork lortu beharreko helmugak dira, baita helduak ez direnentzako diseinatzen diren proposamen didaktikoetan kontuan hartzekoak ere."
Horregatik, online ikaskuntzan ere,
elkarrekin eta norbere buruaren jabe!
Transizio garaiak.
Bidean gaude.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina